Autor |
Wiadomość |
Miv
Administrator
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 223 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 23:05, 17 Mar 2010 |
|
Regulamin Forum
1. Na forum obowiązują powszechne zasady kultury osobistej. Posty o treściach łamiących ogólnie przyjęte normy (n-etykietę), będą usuwane. W szczególności chodzi o posty, które mogą być odebrane przez innych forumowiczów za obraźliwe.
Ponadto nie życzymy sobie postów naruszających prawo, reklamujących inne strony (chyba, że zostanie na to uzyskana zgoda ), postów o treściach pornograficznych, ogłoszeń i tym podobnych.
Każdy z forumowiczów odpowiada za własne posty oraz za ich treść. Jak powszechnie wiadomo, nieznajomość prawa nie zwalnia z konieczności go przestrzegania.
2. Każdy ma prawo zarejestrować na forum tylko jedno konto w celu uczestniczenia w rozgrywce rpg typu pbf. Zalecane jest zresztą, aby nazwa użytkownika była taka sama, jak imię i/lub nazwisko postaci, w którą gracz się wciela.
Wyjątkiem od tej reguły są konta Mistrzów Gry, którzy mogą posiadać do dwóch kont jednocześnie - jedno jako Mistrz Gry danej frakcji, drugie - jako gracz. W każdym wypadku liczba odgrywanych fabularnie BG przez usera (bohaterów graczy) wynosi 1.
3. Aby przystąpić do pbfa wymagana jest dobra znajomość realiów gry i podstawowa znajomość okresu, w którym toczy się akcja. W przypadku nie spełnienia tych warunków zalecane są próby zdobycia nieco większej wiedzy o uniwersum i/lub zwrócenie się o pomoc do innych userów, w tym adminów Legacy PBF. Ostatecznie zawsze można polegać na własnej wyobraźni i zdolnościach szybkiego przyswajania informacji
4. Decyzje GMów mogą podważać wyłącznie Admini, zaś od osądu tych ostatnich nie ma odwołania. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy sami się od swoich decyzji odwołają ( )
Jakkolwiek nie znaczy to, że userzy nie mają prawa podejmować polemiki z decyzją administratury, w sytuacjach, gdy się z nią nie zgadzają. Jak długo zgłaszanie wątpliwości będzie miało charakter rzeczowy i kulturalny, całość będzie brana pod uwagę.
***
Alamanach podstawowych pojęć na forum Legacy PBF:
PBF - Play By Forum - gra poprzez forum
GM (MG) - Game Master - Mistrz Gry
RPG - RolePlaying Game - gra fabularna
NPC (BN) - NonPlayable Character - Bohater Niezależny
PPC - PartPlayable Character - Postać pod częściową kontrolą gracza
God-Modding - wykraczanie poza dostępne dla postaci gracza granice
PW (PM) - prywatna wiadomość
Kanon - zbiór faktów ze świata Gwiezdnych Wojen, składających się na spójny obraz tego uniwersum.
Powyższe zasady są zmodyfikowanym na potrzeby Legacy PBF regulaminem autorstwa GR0sa z nieaktywnego od roku 2007 pbfa Star Wars ImperialCivilWar. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miv dnia Wto 0:03, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Miv
Administrator
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 223 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 0:06, 18 Mar 2010 |
|
Zasady gry
1. Każda osoba, która przeszła rekrutację i weszła do grona graczy Legacy PBF ma możliwość uczestniczenia w rozgrywce rpg typu pbf.
2. Klasyczną metodą gry są sesje rpg stylizowane na misje i właśnie w dziale "Misje" danej frakcji odgrywane. W ten sposób realizowane są główne zamysły fabularne naszego PBFa.
- na forum Legacy PBF nie funkcjonuje mechanika rozumiana jako system RPG uwzględniający losowość, schematy, wzory i inne elementy służące realizmowi. Gra jest w całości oparta na storytellingu, w którym rolę narratorów przejmują Mistrzowie Gry.
3. Każdy gracz, jeśli misja nie wyklucza tego fabularnie, może dowolnie rpować, czy to sam, czy w towarzystwie z innymi na forach fabularnych swojej frakcji oraz na forach międzyfrakcyjnych. Ten aspekt również jest brany pod uwagę w nurcie fabularnym.
Gracze mogą (a nawet powinni) swobodnie zakładać tematy z lokacjami, konkretnymi wydarzeniami itd. i nie potrzebują do tego każdorazowo zgody GMów, jeśli nie ingerują w główny nurt fabularny w sposób znaczący. Innymi słowy, Jedi mogą sobie bez problemu założyć na swym forum temat "Ogrody świątyni" i tam prowadzić dialogi między swymi postaciami czy treningowe sesje sparingowe na świetlne miecze i nikt ich za to nie zgani (a wręcz przeciwnie).
Apelujemy, by nie bać się eksperymentować, jeśli gdzieś zostaną naruszone zasady, rzecz zawsze będzie można naprawić. Lepiej zrobić za dużo, niż nic
Świetnym sposobem na wzbogacenie forum jest zakładanie tematów opisujących lokacje bezpośrednio związane z naszym bohaterem. Jedi mogą opisywać wnętrze ich Świątyni i prywatnych komnat, Moffowie Imperium swych apartamentów itd.
4. Rpowanie na danych forach frakcyjnych jest także sposobem na chwilową niedyspozycyjność Mistrzów Gry. Zatem, w przypadku, gdy nasza postać nie ma żadnej misji (i nie zapowiada się na to, by miało się to zmienić), prosimy graczy, by wysilili wyobraźnię i organizowali sobie krótkie epizody sami. Mistrzowie Gry, nawet, jeśli nie poprowadzą tych sesji w klasyczny sposób, z pewnością będą nad nimi czuwali i w razie konieczności się wtrącą.
Naszym celem jest interaktywny ciąg sesji w świecie SW, a nie eksploatowanie do granic wytrzymałości GMów. PBFy są zbyt długoterminowe, by Mistrz Gry mógł stale odpisywać z dobrą częstotliwością. To oczywiste, że będą zrywy i przestoje. Abyśmy się dobrze ze wszystkim zgrali - w trakcie dostępności GMa gramy z nim, a w trakcie jego braku/wypalenia z innymi graczami.
Jednym ograniczeniem jest zdrowy rozsądek, a i w przypadku, gdy ten nieco zawiedzie, są zawsze opcje edycji Generalnie nie wolno: uśmiercać/manipulować innymi postaciami, wykorzystywać wiedzę spoza gry, łamać podstawowych zasad rpg. To znaczy... pierwszej rzeczy nie wolno tylko pod nieobecność GMa .
5. Gracze mogą pisać artykuły do Holonetu, własne propozycje do Chronologii najważniejszych wydarzeń w świecie gry i generalnie popisywać się kreatywnością na każdym polu. Te części forum również są elementem naszej fabuły. Nawet, jeśli GMowie nie zaakceptują wypocin danego gracza (a może się tak zdarzyć, choć takie sytuacje są raczej wątpliwe - GMowie przełkną wszystko, bo to dla nich sposób na miganie się od pracy), gotowe artykuły czy opisy zawsze znajdą zastosowanie w samej grze.
6. Jeśli dany gracz nie chce chwilowo brać udziału w żadnej misji (bo na przykład woli sobie free-rpować na forum frakcji, integrując się z graczką prowadzącą księżniczkę), niech da o tym znać Mistrzowi Gry. Czasami fabuła wymusza uczestnictwo w misji i nie ma przebacz, będziesz ratował Galaktykę, jednakże częściej, jeśli tak sobie zażyczysz, otrzymasz wolną rękę.
7. Gracze, którzy prowadzą bardzo wpływowe postacie (Moffa, Lorda Sith, polityka Sojuszu etc.) mogą siłą rzeczy kierować także całkiem pokaźną grupą PPC. Oficerowie floty więc sterują podległymi na pokładzie okrętu podoficerami, a arystokraci śmiało kierują ruchami swej służby.
8. Może się zdarzyć również tak, że jeden z graczy w świecie gry ma poprzez swoją postać kontrolę/zwierzchnictwo nad postacią innego gracza. W takim wypadku zwierzchnik ma prawo też wymyślać/angażować/zmuszać do misji swego podwładnego.
Sytuację obrazuje dobrze przypadek Imperatora Fela, którego gracz ma wręcz obowiązek znaleźć zajęcie dla Rycerzy Imperialnych (zalecane są konsultacje z Mistrzami Gry). Wynika z tego prosty wniosek: im bardziej wpływowa postać tym więcej obowiązków na graczu.
9. Kanoniczna historia Gwiezdnych Wojen dobiegła końca. Odtąd to gracze kreują uniwersum. Nie zmienia to jednak faktu, że odgrywanie postaci wiąże się z koniecznością brania pod uwagę kanonicznego charakteru własnej postaci, sytuacji itd. Gracze, którzy bez żadnego uzasadnienia będą swoimi kanonicznymi bohaterami dopuszczali się czynów irracjonalnych, mogą zostać jeszcze raz poproszeni o przechodzenie testów, zmianę postaci, a w najgorszym wypadku usunięci z gry.
Szukamy jedynie alternatywy dla znanych rozwiązań mających miejsce w Wojnie Sith-Imperialnej. Nie dla całego uniwersum . Nawet odstępstwa od kanonu muszą więc się charakteryzować logiką i zgodnością z realiami świata Gwiezdnych Wojen.
10. Mistrz Gry, jeśli jednocześnie odgrywa konkretną postać, nie może:
- prowadzić sobie samemu sesji/misji
- wykorzystywać konta Mistrza Gry do jakichkolwiek korzyści dla własnej postaci
- wychodzić z założenia, że jako GM ma większą swobodę na koncie gracza. Tak nie jest, stąd też rozróżnienie tych dwóch kont.
- oczekiwać, że jego postać będzie się cieszyła jakimikolwiek przywilejami związanymi z faktem, że jest też Mistrzem Gry.
- mieć więcej niż jedną postać (czyli łącznie dwóch kont z kontem Mistrza Gry)
- dokonywać jakichkolwiek znaczących dla świata zabiegów fabularnych, angażujących jego postać.
11. Kantyna jest miejscem całkowicie oderwanym od fabuły Legacy PBF. Nawet, jeśli ma tam miejsce rpowanie, nie jest to brane pod uwagę w samej grze. To też jedyne miejsce, w którym spamowanie graczy nie będzie karane warnem... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miv dnia Wto 0:04, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
|
|